English
Articole de presa
Autostrada Transilvania are, de sâmbătă, 52 de kilometri
12 Noiembrie 2010 - Ziua de Cluj

Cel mai mare avantaj al inaugurării tronsonului Turda – Câmpia Turzii îl reprezintă scurtarea cu zeci de minute drumului prin evitarea traficului de coșmar de pe DN1 între cele două municipii.
Premierul Emil Boc, împreună cu oficiali ai Ministerului Transporturilor și ai constructorului magistralei, consoțiul Bechtel – Enka, vor inaugura cei 10 kilometri ai segmentului de autostradă dintre Turda și Câmpia Turzii. De mâine va fi deschis circulației întreg tronsonul 2B (singurul complet finalizat) al Autostrăzii Transilvania. Încă nu este lămurită problema datoriilor către constructor și modalitatea de derulare a contractului între minister și constructor în 2011.

În această seară, în jurul orei 18, deja o parte din mașinile oficiale erau aliniate în zona întrării de la Luna pe Autostrada Transilvania. „Sunt cel puțin 10 mașini cu girofare, e agitație mare, sunt o sumedenie de oameni cu veste reflectorizante. Cred că fac repetiție generală pentru mâine dimineață”, ne-a declarat un martor ocular.

Principalul avantaj al tronsonului inaugurat mâine este câștigarea de zeci de minute bune pe relația Cluj-Mureș, susțin șoferii. „Fac de două ori pe săptămâna drumul Cluj - Brașov și am folosit și până acum traseul prin Turda, Târgu Mureș și Sighișoara. Însă nu foloseam tronsonul de autostradă Gilău - Turda, pentru că pierdeam destul de mult timp până ajungeam, din Cluj-Napoca, pe autrostradă. Însă acum, dacă se deschide circulației porțiunea Turda - Câmpia, voi folosi și eu autostrada și sunt sigur că voi economisi aproape o oră”, susține Călin O., conducător auto la o companiei clujeană.
Eugen P. a invocat, în schimb, posibilitatea evitării traficului aglomerat dintre cele două municipii. „În mod normal, drumul dintre Turda și Câmpia se poate face cam în 30 de minute asta din cauza numeroaselor treceri de prietoni din zona industrială al Turzii. Cei 10 km de autostradă dintre cele două orașe îmi economisesc timp și scad riscul de accidente. Unde mai punem că în zilele nu foarte aglomerate, sigur e radar la agățat între Turda și Câmpia”.

Inaugurarea de mâine lasă deschisă principala problemă: cea a continuării lucrărilor. „Nu avem, deocamdată, nici o proiecție pentru cum vom lucra în 2011. Noi mai trebuie să primim încă 90 de milioane de euro aferente lucrărilor din 2010. Lucrările nu s-au efectuat numai pe acest tronson ci și la Suplacu de Barcău (secțiunea 3C – n.red.). Ar fi bine să știm cum să ne organizăm, să vedem de câți oameni mai avem nevoie”, a declarat directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu. El a precizat că la Bechtel, în prezent, lucrează circa 1.200 de persoane. „Vin toți la serviciu, dar în ultima vreme, mulți nu prea mai au ce să lucreze”, a precizat acesta. Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, administratorul sectorului 2B, nu a putut fi contactat.

Secțiunea Turda – Câmpia Turzii în cifre

Secțiunea de 10 km dintre Turda și Câmpia Turzii include două noduri rutiere (Turda și Luna), 9 structuri (pasaje subterane și supraterane) și 48 de podețe, ne-au declarat oficialii Bechtel. Pe acest sector s-au efectuat următoarele lucrări și s-au folosit următoarele materiale:

Excavare 475.000 m3
Umplere 1.500.000 m3
Beton 43.000 m3
Fundație balast și piatră spartă 260.000 m3
Asfalt 190.000 tone
Gard protecție 42.000 m2
Parapeți 55.000 m
Marcaj rutier 14.500 m2

de Titus Craciun

 
inapoi      
Printeaza Trimite prin email
Galerie Multimedia
Comunicate de presa
Articole de presa
Adresati o intrebare
  • Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o...
mai mult
Contact Harta site Termeni de utilizare Reguli de confidentialitate
Copyright Autostrada Transilvania 2008. All Rights Reserved.
Website by ROMNET